mala diskuze

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Listopad 8 14:45:46 CET 2000

On Wed, 8 Nov 2000 b.linda na sh.cvut.cz wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> hodne z vas uz asi cetlo o tzv. "email leak from M$". Jedna se Halloweenovou
> vizi Billa o fenomenu Linux. Akoliv jsem byl presvedcenej o daleko vetsim
> budoucim podilu linuxu na trhu tenhle clanek/email ma neco do sebe. Nexci
> polemizovat, zdali je to fake nebo ne. Hlavni je ten nazor, zdali se vyvoj
> Linuxu (i pres investice megacorporaci) zatavi a nebo si ukousne vetsi cast z

 Nic se nezastavuje jen tak pro nic za nic. Je nutno se zastavit o neco. M$
se zastavuje na tom jak cvici se zakaznikem-userem a mozna castecne i na
Linuxu (v soucasne dobe je nej-firma Oracle, ale i ta zvhledem k
nastoupenemu zpusobu "boje" bude asi kopirovat konec M$). Rozhodujici je
tedy otazka co bude dal za technologie. Java, M$.Net, otevrene formaty (XML
..apod) a jine *standardy* jak to pojmou zucasneni hraci. Viz. M$ a jejich
kerberos.

> mrkvosoftiho kolace? Co pak bude az se Torvalds a Cox na to ... (a to z
> jakehokoliv duvodu)?

 Nestane se nic. Je na svete dost lidi, kteri budou schopni pokracovat.
Mozna ze ne uz tak "rytirsky" a budou pouzivat nejake ty berlicky (CVS?),
ale veci mohou pokracovat dal. Zalezi jen jak pevne bude schopna drzet
pohromade dotycna komunita. Leaderi prichazeji a odchazeji....

						Karel