jak umoznit uzivateli restart/vypnout pocitac bez pozadovani hesla ?

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Listopad 8 16:17:47 CET 2000

On Wed, Nov 08, 2000 at 03:46:45PM +0100, Karel Berkovec wrote:

> proc ne? Ja mam na ctrl-alt-del poveseny skriptik, ktery se podiva, jestli
> nekdo nepracuje a podle toho se zaridi (vyleze prislusne menu). Problemy s
> pravy nejsou zadne. Kdo ma pristup ke konzoli, muze pocitac vypnout.

Sice uz jsem to v tom samem emailu vysvetloval, ale kdyz se tak
sugestivne ptas :)

Chtel jsem, aby jisti uzivatele meli pravo pocitac restartovat i
vzdalene (pres ssh).

Dale to je docela prehledne, kdyz mam vice ruznych privilegovanych akci
pro ruzne uzivatele/skupiny vsechny na jednom miste (/etc/sudoers).

Taktez mam osobni averzi vuci ctrl-alt-delete ... takovej nejakej
psychickej blok (porad se nemuzu zbavit strachu, ze to zmacknu omylem
nebo tak neco ... neni tu nakej psycholog?) ;-]

bye

P.S. Ja se nechci prit, co je lepsi a co je horsi, proste mne to takto
vyhovuje a zminil jsem to jako jedno mozne (i kdyz ne nejjednodussi)
reseni ...

P.S.2 Nekdo tu navrhoval suidnout /sbin/shutdown ... mimochodem, vite,
ze tim umoznuje free pristup do single user rezimu?
(ok, jasne ze fyzickej pristup je fyzickej pristup, ale takto
to usnadnovat?)

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//