jaka sitovka, poradte

Jaroslav Polacek Jaroslav.Polacek na yucom.be
Čtvrtek Listopad 9 16:28:10 CET 2000

AzZi <azzi na centrum.cz> wrote:

>potrebuji poradit,
>Hodlam si doma zridit malou sit.. cca 3PC ..s tim ze jeden PC
>bude slouzit jako server [dobudoucna]. Sit pobezi pres linux -

	Co takle 3c509 / 3c509B nekde z bazaru, jestli by se sehnala.
Slysel jsem nazor, ze je s ni nejmene problemu. Je to ISA,
plug'n'neplay (ta B verze je PNP, ale zaplatpanbuh se to da vypnout
setovacim programem).
	Jinak karty D-Link snad nejsou tak zle. Urcite lepsi nez
totalni noname. Mely by byt NE2000 compatible a dokonce je k tomu
jakysi Linux driver. Jenze kdyz jsem ho zkompiloval (nebo zkusil
pouzit, uz se nepamatuju), bylo na me vykriknuto, ze ten driver
pouziva jakasi zastarala volani a ze se mam mrknout do nejakeho
souboru .TXT (ktery jsem nikde nenasel), jak to zmodernizovat. Na ftp
site D-Link je mozno zdownloadovat "nejnovejsi" versi driveru, ktera
je ovsem ta sama, co mam na diskete s kartou. Tu kartu jsem
nerozchodil, ale predpokladam, ze by chodit mela.
	Tim, co jsem prave napsal, nedelam D-Link asi moc reklamu, ale
musim k tomu dodat, ze se mi na danem pocitaci pod Linuxem podarilo
rozchodit jen jakousi 3c900B CMB a to jen jednou a nejak omylem. Ani
ta 3c509, co jinak kazdemu chodi a snad se detekuje i sama pri
instalaci, se mi nedetekovala a manualne se nechtela nechat nastavit.
Predtim me na tom nechodily jine veci pod NT 4.0, tak to hazim na
pocitac, motherboard je kram. A protoze jsem tu plecku neustale
preinstalovaval ruznymi distribucemi, abych se na ne mrknul, tak jsem
se tim dale nezabyval. Snad ted se Suse 7.0.

Jarda