Rozdil mezi pravy 711 a 701

Michal Krause michal na krause.cz
Neděle Listopad 12 21:51:33 CET 2000

Zdravim,

narazil jsem na jednu takovou zvlastnustku. Adresari /home jsem nastavil
prava 701 a od toho okamziku mi prestal fungovat jeden muj program
(vlastni checkpwd pro qmail). V nem totiz pred spustenim qmail-pop3d
delam chdir do domovskeho adresare a kontroluji, zda se to povedlo. A
ono se to nikdy po setuid() nepovedlo.

Zacal jsem si s tim trochu hrat a zjistil jsem, ze kdyz tentyz program
spustim od zacatku pod vybranym uzivatelem (napr. pomoci su) funguje.
Pokud jsem mu dal suid, zase to neslo.

Nakonec jsem ze zoufalstvi nastavil prava adresare /home na 711
(vlastnik i skupina byl stale root) a je po problemu. Nevite nekdo, co
toto chovani zpusobuje?

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas