Rozdil mezi pravy 711 a 701

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Listopad 13 00:21:03 CET 2000

On 12/11/2000, Martin Mačok wrote:

> No, IMHO jste to nepopsal prilis podrobne (alespon ne pro mne,
> natvrdlouse z MFF :), ale predpokladam, ze v obou pripadech se to lisi
> efektivnimi skupinovymi pravy. Pokud je na /home 701 a nesouhlasi
> uid(euid) procesu s uid /home, a zaroven souhlasi gid(egid) s gid /home
> (tedy gid=0), potom ten proces _nema_ pravo vlezt do /home, i kdyz
> _ostatni_ (ta jednicka v 701) ano. Pokud ten proces spoustite v 'su'
> prostredi konkretniho uzivatele, proces ma gid=<users> a tedy ho tam
> pusti ta jednicka v 701 modu /home ...

Huh, ted jsem uz uplne mimo :)
Takze jeste jednou a srozumitelne (doufam). Mam program, ktery se
spousti prvotne pod rootem a po zjisteni pozadovane identity se prepne
na uzivatele zavolanim setgid() a setuid(), pricemz jsem zkousel i
setregid() a setreuid() se stejnym vysledkem. Tudiz, pokud se nemylim,
nemel by byt zadny *id shodny s rootem, ktery vlastni (jakozto uzivatel
i skupina) adresar /home. Nebo snad ano?

Jinak to chovani by opravdu odpovidalo tomu, ze "vyhovuje-li skupina,
ignoruji se prava pro 'others'", ale nevedel jsem, ze to takhle funguje,
myslel jsem, ze to propadne do dalsich porovnani prav. Je pravda, ze
takto lze asi vytvorit vice potencialnich kombinaci pristupovych prav.

> Pokud je problem jinde, tak se omlouvam ...

No, kdybych vedel, kde je problem, tak se neptam :)

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas