RAID na disku s daty

Vaclav Stepan w na bobr0.fjfi.cvut.cz
Pondělí Listopad 13 13:55:13 CET 2000

On Mon, Nov 13, 2000 at 01:39:47PM +0100, Michl Ladislav wrote:
> [...]
> vubec nepochvali (mozna tak, az mi upadnou brejle ;-))
>
> situace vypada asi takhle:
> /dev/hda -- 1.2G system a swap
> /dev/hdd -- 20G primarni datovy disk, hdd1 je jedinna ext2 partisna (6G
> 	dat, neni je kam zalohovat, ale pokusim se sehnat dalsi disk, az
> 	budu vedet, ze neni jina moznost)
> /dev/hdb -- 20G bude zrcadlo, disk je stejneho typu jako hdd, ted je
> 	prazdny
>
> zajima me, jakym zpusobem lze rozjet zrcadleni bez ztraty dat na disku
> hdd1 (potesi me i zprava, ze to nejde) a jak se raid-1 zachova v pripade,

Pada nam tak jednou tydne, a (RAID-5 a RAID-1 pole) nestane se mu nic
(jen par minut rekonstruuje).

> 2) dojde k poskozeni jednoho z disku

Obstastni vas hlaskou ``running in degraded mode'', jinak se zda se nestane
nic. A az mu date disk kam ma rekonstruovat...

> na http://www.linas.org/linux/Software-RAID/Software-RAID-7.html
> jsem nasel pomerne drsny navod jak to udelat, ale...

Na nezalohovanych datech to stejne neudelate, ne? :-)

Co je neprijemne je vazba na kernel --- musite si hlidat, aby tam vzdy
byl tyz nebo vyssi driver. Cili budto RH nebo patchovat (a neni patch,
aspon co vim, na 2.2.17).

Ale jinak jsme nemeli zadny problem.

Pekny den
--