ATAPI ZIP

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Čtvrtek Listopad 16 09:39:05 CET 2000

> Vubec zadny, proste je to uplne normalni.
> Pozastavovalo se nad tim jiz vice lidi, dokonce to nevedi ani v IOMEGA,
> dokonce to podle jednoho anglickeho postu nevi ani sam Buh...
>
> Vsechny nove ZIP disky maji vytvorenu partisnu s cislem 4, po zruseni jde
> samozrejme vytvorit libovolna.
>
> Predchozi vetu nelze dokazat, je nutne ji brat jako elementarni pravidlo,
> ktere se nedokazuje : ))))
>
> R.V.

A potom je tu jeste dalsi moznost a to ATAPI emulovat jako SCSI. Vyzaduje to
prekonfigurovat nekolik voleb v jadre, prekompilovat je a jeste upravit
lilo.conf. ZIPka se potom hlasi jako zarizeni /dev/sda. Ac se takova uprava
muze zdat jako krkolomna, ma svoje opodstatneni. Pro praci se ZIPkou lze
potom pouzit nastroje ziptool, ktery umoznuje zamykani/odemykani s heslem i
bez, tak jako to umoznuji nastroje Iomegy pod win.
Krome toho je dobre zipku mountovat s parametrem auto, nikoliv s konkretnim
filesystemem (vfat, msdos, ext2 apod.). Parametr auto mam zapsan ve
/etc/fstab a nemusim se potom starat o to jaky filesystem na ZIPce mam.
Pouzivam totiz na svem PC win i linux, diskety 3,5" a ZIP samozrejme
formatovane ruznymi filesystemy.
Pokud by byl zajem o presny popis vsech uprav, napiste na muji e-mailovou
adresu.

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz