setuid bit a mount

dracula007 na atlas.cz dracula007 na atlas.cz
Čtvrtek Listopad 16 13:04:58 CET 2000

Ahoj,
   rozchodil jsem si tu mechaniku ZIP, a prave jsem si precetl clanek na underground.cz, ve kterem se mluvilo o setuid a setgid bitech (clanek se jmenoval "Zabezpecujeme Linux...").
   Docetl jsem se tam, ze tzv. setuid bit zpusobi "poskytnuti prav" uzivatele procesu, coz se da vyuzit napriklad pri zpristupneni prikazu mount ostatnim uzivatelum. Takze jsem to chtel udelat tady, a nastavit mount jako uzivatelsky pristupny. Pouzil jsem tedy

root# chmod u+s /bin/mount

a kdyz ted zadam

root# ls -l m*

tak mi to pro mount hodi spravny prava -rwsr-xr-x, ale kdyz ted jako obycejny uzivatel pouziju prikaz

user# mount /neco /nekam

tak to stejne nejde. Porad mi to pise, ze na to potrebuju prava roota. Co s tim? Zkousel jsem nastavit i setgid bit, ale nepomohl jsem si.

Dik za nakopnuti spravnym smerem...