Dynamické pridelovanie prenosového pasma

PC TRADING s.r.o. karol na limexlm.sk
Pátek Listopad 17 13:18:59 CET 2000

Pozdravujem vsetkých uzívatelov linuxu.
Obraciam sa na Vas o radu ci je mozne v Linuxe nastavit, alebo existuje nejaky prg. pre dynamicke pridelovanie sírky prenosoveho pasma napr. 64K linky uzívatelom pre pripojenie k Internetu podla toho kolko ludi v danom case vyuzíva sluzby pripojenia na internet.

Modelový priklad.
Mame 50ks PC v 3 panelakoch - sme pripojený 64k mikrovlnným spojením s ISP a pouzívame doplnkové pripojenie 500k cez satelit pre dowload .Niekedy sa stava, ze ked sa viacerý oprú a intenzívne dowloadujú zaberú dos» veµkú sírku pásma a niekoµko ludí musí proste cakat a kavickovat kým im nejaka stranka vobec nabehne. Prebieha to asi tak ,ze kto skor príde ten skor melie.
Naopak zase sú obdobia kedy na sieti je totalne voµno a je mozné vyuzit naplno kapacitu prenosu. Ja by som potreboval moznost ovplyvnova» pridelovanie pásma dynamicky - spustením nejakého daemona alebo ???? bez toho aby som pri tom musel sediet a nastavova» rýchlosti pre ruzne hodiny v  dni. Bol by som rád keby to robil program sám na základe vyuzívania pripojenia uzívatelmi.

Za radu , alebo kontakt kde to môľem hladat vopred dakujem.

Ing.Karol Dzavoronok karol na limexlm.sk

Daląí informace o konferenci Linux