clustery beowulf/mosix

Neděle Listopad 19 00:30:07 CET 2000

On Tue, 14 Nov 2000, Michal Dobes wrote:

> Btw, nepotkal jste nekdo nastroj, postup jak s co nejmensim nasilim
> prepsat aplikaci z jednoprocesorove na neco paralelniho?
> Teoreticky je ten  algoritmus obstojne paralelizovatelny,
> ale program vznikl v dobe, kdy nic takoveho neexistovalo.

Otazka je, jestli je paralelizovatelny jen algoritmus (rozumej program
v jakemsi abstraktnim vysokourovnovem jazyce) nebo i ten program
(v konktretnim programovacim jazyce). Nastroje, ktere pro program
v urcitem jazyce najdou automaticky casti, ktere lze vykonavat paralelne
urcite existuji (neni to zas tak tezky problem), ale asi by byl docela
problem, kdyby bylo nutno nejdrive automaticky ze vstupu rekonstruovat
ten abstraktni algoritmus (obecne nemusi byt ani mozno identifikovat, od
kterych vlastnosti implementace lze abstrahovat a od kterych nikoli...
dokonce je to obcas problem udelat i rucne).

> Maji nejaky znatelny prinos paralelizujici kompilatory nebo bez
> prepsani cele aplikace to ma nepodstatny vliv?

Nevim. Paralelizujici kompilatory se IMHO hodi jen pro architekturu, kde
jsou jednotlive procesory svazany tak tesne, ze se vyplati paralelizovat
v "mikroskopickem meritku" (az na urovni jednotlivych radek zdrojoveho
kodu), coz klastry tak uplne nejsou.