apache a subdomeny

michal michal na 2s.cz
Pondělí Listopad 20 10:09:41 CET 2000

> Dobry den,
>
> Mam stroj na kterem bezi apache na R.H. 6.0.
> Mam registrovanou domenu druheho stupne na CZ NIC a tuto domenu
provozuji na
> vyse uvedenem stroji.
>
> Muj problem.
> Jak vytvaret subdomeny na tomto stroji.
>
> Dekuji za precteni a za jakekoliv nakopnuti.
>
> Miroslav Kaas

To je proste. Dejme tomu, ze Vase domena 2. radu se jmenuje blabla.cz
V DNS pro zonu blabla.cz je mimo jine neco takoveho

@	5H IN A		192.168.1.1 ; tady je samozrejme IP Vaseho serveru

Pridejte si tam domeny tretiho radu jake chcete, napr :

xxx	5H IN CNAME	blabla.cz.

Restartujte named a mel byste mit pristupny Vas server i pod aliasem
xxx.blabla.cz
Potom uz jen spravne nakonfigurujte httpd.conf

<VirtualHost xxx.blabla.cz>
  DocumentRoot /home/httpd/ ...
  ... jakekoli dalsi parametry, ktere mohou byt definovany pro VirtualHost
</VirtualHost>

S tim, ze mate samozrejme v httpd.conf :

NameVirtualHost 192.168.1.1:80     # opet zde je Vase IP

Snad jsem spravne pochopil Vas dotaz a odpovedel na Vasi otazku.

Michal Novotny