/etc/passwd (was : Re: Samba - Browse list hlasi "This accoun t is not authorised ..)

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pondělí Listopad 20 13:24:40 CET 2000

On Mon, Nov 20, 2000 at 01:15:57PM +0100, Vladimir.Benes na pvt.cz wrote:

> 	Na svém lokálním počítači si spustí svůj program, který bude
> 	generovat a cryptovat různá hesla tak dlouho, dokud se netrefí.
> 	S autentizací to nemá nic společného.

Tim passwd jsem myslel /etc/passwd. Predpokladam, ze hesla jsou jen
/etc/shadow, ale ten nemame k dispozici. Mame k dispozici jen
/etc/passwd, jak je jiz naznaceno v subjectu a jak bylo explicitne
otazano v puvodnim dotaze tohoto threadu.

Tedy pristup k heslu mame jen zprostredkovany a na rozumne zabezpecenem
systemu ho mame zprostredkovany jen krz autentizacni mechanismy
konkretnich sluzeb, o nichz predpokladam, ze maji nastaven nejaky limit
na pocet nepodarenych autentizaci za casove obdobi. Pokud si na jiny
system prenesu jen /etc/passwd, tak ho tam nemuzu pouzit, protoze v nem
nemam zasifrovana hesla a ani jinak bez pouziti autentizace na puvodnim
systemu nejsem schopen overit, zda je odhadnute heslo spravne ci ne.

bye

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//