Jak nainstalovat KDE 2.0 z *.rpm na Red Hat 6.2 CZ

tosovsky na lesopo.cz tosovsky na lesopo.cz
Pondělí Listopad 20 14:45:23 CET 2000

Dlouho se mi to jako nováčkovi nedařilo, ale nakonec
to vyšlo. Pro jiné nováčky, co si s tím nevědí rady uvádím
jak jsem to udělal :

Problém je v tom, že kdelibs vyžaduje knihovny
libcrypto.so.0 a libssl.so.0 a ty jsou součástí
balíčku openssl, který najdete na 1. instalačním
CDčku. Čili pokud ho v systému nemáte, tak to
doinstalujte. (Děkuji za radu panu Benešovi.)

Potom už instalace *z rpm balíčků* (zdá se) není problém.

Při startu linuxu jsem na výzvu Lilo : odpověděl "linux 3"
aby se nespustil X server.

Instaloval jsem v tomto pořadí :
(Uvádím jen první část jména bez verze a přípony.)

1. rpm -Uvh openssl (z CD RH6.2cz)
2. rpm -Uvh libmng
3. rpm -Uvh qt
4. rpm -Uvh kdesupport
5. rpm -Uvh kdelibs
6. rpm -Uvh kdelibs-sound
7. rpm -Uvh kdebase

Následně všechno ostatní co tam chcete mít.
Pokud např. nechcete K Office, tak vynechte balíček
koffice-2.0-1.i386.rpm, atd.

Pokud rpm na pokus o instalaci něčeho odpovědělo, že instalovaný
balíček je v konfliktu s nějakým starším příslušejícím ke starému KDE,
tak jsem ho odinstaloval pomocí rpm -e jméno_konfliktního_balíčku.

Na příkaz "starx" naběhlo nové KDE.

Pravda, zatím mi nechodí čeština, ale v konferenci se to probíralo,
takže to snad nebude problém.

Pokud by zkušenější uživatelé považovali můj způsob za problémový,
zdlouhavý nebo rizikový, ať mě laskavě opraví nebo doplní.
Chtěl jsem aby v konferenci byl k nalezení návod na instalaci, ale
nechci nováčkům prokazovat medvědí službu.

zdravím
Tošovský