Ceska klavesnice v X Corel Linux 1.2

David Nebesky david na nebesky.com
Pondělí Listopad 20 23:38:01 CET 2000

> Zkuste si spustit xterm, v něm napiště
> export LANG="czech"
> a potom
> xterm &
> Pak v tom novém xtermu zkuste napsat třeba žščř :-) No a když to bude
> fungovat, je to právě tím nastavením proměnné LANG. Pak musíte přijít na
> to, kam zapsat export LANG="czech", aby to fungovalo. Pravděpodobně to
> bude někam do Xsession nebo .xsession nebo .xinitrc nebo co se to vlastně
> spouští :-)

Pri spusteni noveho xterm mi stary vypise hlasku:

Warning: Localo not supported by C library, locale unchanged.

Mimochodem, v xterm mi ceska klavesnice nefunguje vubec. Je tam ale
podobnost s castecnou funkcnosti v X aplikacich, protoze na pismena s hackem
nijak nereaguje, zatimco na pismena s carkou reaguje pipnutim. Zde me ale
tato nefunkcnost zatim netrapi.

Zkusil jsem pustit /usr/bin/locale (co to dela?) a vypis na obsahoval LANG=C
(ale LC_ALL=cs:CZ).

Tezky je zivot zacatecnika :-(((

David Nebesky