Vadny zip? (mechanika, ovladac?)

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Úterý Listopad 21 10:46:59 CET 2000

> mam problemy se Zipem. Pouzivam Red Hat 6.0CZ, mechanika je interni ATAPI
> od
> NECu. Media pouzivam originalne naformatovana - tzn. filesystem vfat.
> Obcas
> se stava, ze pri zapisu se vypise nasledujici hlaska.
>
> ide-floppy: hdd: I/O error, pc = 2a, key = 4, asc = 47, ascq =  0
> end-request: I/O error, dev 16:44 (hdd), sector 24741
> ide-floppy: hdd: I/O error, pc = 2a, key = 4, asc = 47, ascq =  0
> end-request: I/O error, dev 16:44 (hdd), sector 24869
>
> Kopirovany soubor se samozrejme zmrsi.
> [...]
Nemusi to byt zrovna ovladac v Linuxu, mam zkusenost, ze se vyskytuji i
vadne diskety - kusovky. Na uplne novou, dosud nepouzitou disketu jsem
nakopiroval ve win data asi do poloviny jeji kapacity. Kopirovani probehlo
"zdanlive" v poradku a  po jeho skonceni jsem disketu vyjmul a venoval se
jine cinnosti. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz pri pristim vlozeni a nacteni
obsahovala jen zmet necitelneho cehosi. Pritom si system ani trochu
nestezoval.

Mam k vam ale otazku - odkud mate informaci, ze nova zipka ma format vfat
(fat32) ? Proc potom mohu tyto zipky cist pod MS DOSem 6.0, ktery FAT32
nepodporuje! Je vubec mozne na 100 MB kapacity zipky umistit souborovy
system FAT32? Myslel jsem, ze plati umera mezi velikosti diskoveho prostoru
a velikosti bloku a tim padem lze FAT32 souborovy system realizovat az bloky
mensimi nez 8 kB. Ovsem se taky muzu ve svych uvahach mylit.

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz