sudo - specielni dotaz

David Kuzela david na kuzela.cz
Úterý Listopad 21 10:19:16 CET 2000

Petr Simek pise:

> Uz si nevzpominam - s tim jsem zacinal ale mel jsme nejaky problem, tusim
> ze se ty prava meni podle namontovani ci co. Ale mozna ze to jeste zkusim.

Prava podle mountovani by se mela menit pouze u souboru (rekneme) /mnt/cdrom
ne u zarizeni v /dev.

CD mechaniku pri vytvareni image mountovat nemusite.

> Bude s tim chodit i cdda2wav ?

cdda2wav potrebuje prava na cteni, pokud mu je date.

Jako root udelam:
  twoflower:/dev# chmod 660 hdb ; ls -l /dev/hdb
  brw-rw----    1 root     disk       3,  64 Zář 21 12:25 /dev/hdb
  twoflower:/dev# addgroup --disabled-password dawyd disk
  Adding user dawyd to group disk...
  Done.

Ted se na jine konzoli prihlasim jako uzivatel dawyd:
  twoflower:~$ groups
  dawyd disk dialout audio users mouse
  twoflower:~$ ls -l /dev/hdb
  brw-rw----    1 root     disk       3,  64 Zář 21 12:25 /dev/hdb
  twoflower:~$ cdda2wav -t 1 -D /dev/hdb pom.wav &> /dev/null
  twoflower:~$ ls -l pom.wav
  -rw-r--r--    1 dawyd    dawyd     9017344 Lis 21 10:14 pom.wav
  twoflower:~$ play pom.wav
  playing pom.wav

A opravdu hraje...
--