sudo - specielni dotaz

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Úterý Listopad 21 11:20:25 CET 2000

On Tue, Nov 21, 2000 at 10:33:44AM +0100, David Kuzela wrote:

> Jelikoz zadani bylo vytvoreni image z /dev/hdc nechapu jak chcete cist
> jednotlive soubory.

Napriklad si nekde sezenu implementaci ext2fs v userlandu, nebo si disk
zkopiruju a namountuju nekde jinde (treba jako loopback), eventualne si
na ten disk pustim 'strings' a vytahnu si z nej textove informace, co me
zajimaji (treba cizi emaily, /etc/shadow ...).

> (btw dokonce funguje kopirovani image CD pomoci dd z namountovaneho
> disku && pristup k nemu pres /mnt/cdrom)

Ano, tusim ale, ze napriklad na nekterych BSDckach to neni dovoleno
(NetBSD?), pristupovat treba k HDD zaroven na syrovo v /dev a zaroven
zprostredkovane pres namountovany filesystem ... (jestli to tam plati i
pro CD-ROM, to uz nevim).

> Za pouziti shellu urcite :-).

Kdyz ten skript bude OK a ten binarni wrapper na ten skript taky, tak to
bude v poradku. (navic ne vsechno lze delat pres sudo, ale vetsinou to
jde).

(BTW sorry za ten muj vylev vcera ... nejak mi to ujelo).

bye

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//