Vfat <> fat32 (was: Vadny zip? (mechanika, ovladac?))

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Úterý Listopad 21 12:50:07 CET 2000

> Mam k vam ale otazku - odkud mate informaci, ze nova zipka ma format vfat
> (fat32) ? Proc potom mohu tyto zipky cist pod MS DOSem 6.0, ktery FAT32
> nepodporuje! Je vubec mozne na 100 MB kapacity zipky umistit souborovy
> system FAT32? Myslel jsem, ze plati umera mezi velikosti diskoveho
prostoru
> a velikosti bloku a tim padem lze FAT32 souborovy system realizovat az
bloky
> mensimi nez 8 kB. Ovsem se taky muzu ve svych uvahach mylit.

Vfat umoznuje Linuxu pouzivat dlouhe nazvy na FAT discich. Neni to souborovy
system. Tzn. ze vfat <> FAT32. Ja to pouzivam vzdycky, kdyz potrebuju
primontovat nejaky M$ disk. Je to lepsi nez pouzit parametr...  a hele, kdyz
to nepouzivam, ani nevim, jak se to jmenuje, asi ms-dos. Ms-dos dela totez
bez tech dlouhych nazvu.
Jestli se nepletu, je to tak, ze ms-dos je jeden ovladac, vfat druhy, ale
vfat pro svou cinnost potrebuje ms-dos, takze je to nejspis jen nadstavba,
ktera resi prave jen ty dlouhe nazvy.

S pozdravem Zdenek Bohm