Vfat <> fat32 (was: Vadny zip? (mechanika, ovladac?))

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Středa Listopad 22 06:15:23 CET 2000

> ruznymi
>
> ale si st6e si nedocitali ze sa kontroluju aktualne zname FS to znamena
> ze ak mate ovladac ako modul a prave ho nik nepouzija tak jadro dany FS
> nespozna! riesi sa to potom dvojitim zaznamom vo fstab prvy na vfat a
> druhy auto

Porad ale nevidim, ze by si to odporovalo s tim co jsem uvedl. Pokud budu
mit v /etc/fstab zapsane toto:

/dev/sda4   /mnt/zip   vfat  parametr1...parametrx  0 0
/dev/sda4   /mnt/zip   msdos  parametr1...parametr 0 0
/dev/sda4   /mnt/zip   ext2  parametr1...parametrx 0 0

bude potom "auto" slouzit k tomu, abych si zipku s nekterym z uvedenych
filesystemu namountoval zpusobem:

mount -t auto /dev/sda4 /mnt/zip

a nepatral pred tim jaky filesystem zipka ma. Totez plati i pro diskety. Z
praktickeho hlediska ale beru v uvahu, ze oba typy medii slouzi k ukladani
dat a k prenosu mezi ruznymi systemy. Z toho duvodu by bylo asi lepsi aby
pouzivaly takovy filesystem, ktery umi cist operacni systemy, kde se tyto
media puzivaji. Bezne treba nepujde donutit Win, aby cetl zipku s ext2
filesystemem.

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz