GNOME nebo KDE ?

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Listopad 22 17:34:33 CET 2000

On 22/11/2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Fine, tak udelejte Helo word pod obojim... - v Qt (moc ho
> neumim) je to cca 6-10 radku kodu, v GTK jsem tento priklad videl
> udelany (nemusim ho vymyslet) vysledek jiz na tak primitivnim prikladu
> byl cca 50% navrch pro GTK.

To je srovnani na nic. Na tech par radkach kodu udela jeden povel navic
treba desetiprocentni narust, ale rozhodne z toho nelze odvodit nejakou
linearni zavislost.

Nicmene jenom pro zajimavost jsem to zkusil. Neumim ani v jednom, takze
jsem vysel z dokumentace a vzorove priklady jsem co nejvice oklestil.
Snazil jsem se pouzit stejne konstrukce. V Qt to je na sest radku, v Gtk
na sedm (telo finkce main). Vypovidaci hodnota nulova...

Pro zajemce:

Qt
--------------
    QApplication *a;
    QPushButton *hello;

    a = new QApplication(argc, argv);
    hello = new QPushButton("Hello world", 0);
    hello->resize(100, 30);
    a->setMainWidget(hello);
    hello->show();
    a->exec();

Gtk
--------------
    GtkWidget *window;
    GtkWidget *button;

    gtk_init(&argc, &argv);
    window = gtk_window_new(GTK_WINDOW_TOPLEVEL);
    button = gtk_button_new_with_label("Hello World");
    gtk_container_add(GTK_CONTAINER(window), button);
    gtk_widget_show(button);
    gtk_widget_show(window);
    gtk_main();

Pro jistotu opet pripominam, ze opravdu neprogramuji ani v Gtk ani v Qt
a nevylucuji, ze jsem mohl neco podstatneho opomenout (v tom ci onom).

> V privatni poste jsme se se Standou Medunou naprosto shodli - oba mame
> stejny (IMHO dobry) background az na urovni assembleru Z80 (Sinclair)
> a C presto jsme oba dospeli k tomu samemu vysledku, proc asi?

Asi mate stejnou frekvenci mozkovych alfa vln :) Hromada dalsich lidi k
tomu nikdy nedospela a zustala u C. Proc asi? Ja to nevim a neminim to
pouzivat jako nejaky dukaz toho, zda C nebo C++ je lepsi ci horsi, o cemz
se snazite usilovne presvedcit Vy mne. Znovu musim podotknout, ze ja
nechtel hodnotit C, C++ nebo jiny jazyk, jenom me nadzvedlo puvodni
tvrzeni, ze programator v C se oproti jinym jazykum nutne musi upsat
(nikoliv dablu :)

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas