PDF a Type 1 fonty

Středa Listopad 22 21:11:42 CET 2000

On Sat, 11 Nov 2000, Tomas Znamenacek wrote:

> Mam PDF vytvorene ve Windows (Distillerem 4.0), vsechny fonty jsou v nem
> embednute. Pri prohlizeni Acrobatem (pripadne GSView) na Windows {9x |
> NT | 2k} je PDF perfektni. Pri prohlizeni v Linuxu (standardni RH
> 6.2) jsou problemy:

Ja nevim. Ghostscript 5.03 na Linuxu (taky bych to mohl aktualizovat...ale
mozna taky radsi ne) blbe zobrazuje cestinu a kolabuje na strane 7. GS
5.10 na Solarisu nekolabuje, akorat zobrazuje cestinu blbe krome stran
24-25...ze by sympatie k fontu TypewriterCE? Taktez xpdf 0.90 na
Linuxu. Co mate za verzi GS? 5.50 z RH 6.2...ta opravdu zhebne hned na
prvni strance. Acrobat Reader 3.0 na Solarisu to zobrazuje vsechno dobre.

> Chvili jsem se v tom stoural a zjistil jsem, ze ty fonty, ktere Acrobat
> odmita zobrazit, jsou Type 1. Muze to mit souvislost?

Seznam fontu v tom dokumentu je nasledujici

Jmeno               Typ        Kodovani (jak to pise Acrobat Reader)

BookAntiquaCE       TT         Windows
BookAntiquaCE+1     TT         Built-in
CleargothicCE       Type1      Custom
TravellerStandard   TT         Windows
TypewriterCE        Type1      Custom
TimesNewRoman       TT         Windows
AGaramond-Regular   Type1      Windows

Cele je to divne, protoze se tam vsude mozne vyskytuje "/Encoding
/WinAnsiEncoding" (BTW: jestlipak je nektere to Wokenni kodovani opravdu
ANSI standard?!), ale tuhle prisernost by mel GS znat. Ale mohl by mit
problemy s TrueTypovymi fonty...podpora TTF nebyla v GS nikdy moc slavna.

> Mel jsem ten dojem, ze PDF se hlasi k nejake portabilite, ale zacinam
> ztracet iluze.

S Distillerem je potreba trochu intimnejsi vztah, aby z nej lezly rozumne
vysledky. :)