Fonty v Konqueroru & XFree86 4.0.1

Čtvrtek Listopad 23 08:45:54 CET 2000

Dobry den,

Spatne se mi zobrazuji male fonty (Settings / Configure / Browser /
Appearance / Font_Size) v Konqueroru 1.9.8 (KDE 2.0) - jakoby se
prekryvaji a jsou velke (napr. pri zobrazeni http://www.linux.cz/). V
jine aplikaci jsem se s timto problemem nesetkal.

Mam tuseni, ze problem souvisi s upgrade z XFree86 4.0 na 4.0.1.
Graficka karta je Diamond Viper V770D, cip TNT2, modul "nv". Na
dalsich 2 PC s jinymi kartami je zobrazeni OK (SW je pokud mozno
stejny), takze zacinam mit podezreni na driver "nv". Puvodne jsem si
myslel, ze problem je v Konqueroru.

Nevite, jake fonty Konqueror pouziva? Zkusil jsem mu menit fonty pres
"Settings / Configure / Browser / Appearance", ale jakoby toto
nastaveni ignoroval. Predpokladam, ze je-li problem v X-serveru, pak
by se problem mel projevit i pri zobrazeni napr. pres xfontsel - tam
jsem ale na zadny problem zatim nenarazil.

Mozna Konqueror vyuziva nejakou knihovnu KDE2 pro praci s fonty - pak
by me zajimalo, jake fonty pouziva KDE2. Jde napr. KDE2 vnutit, aby se
pouzivaly TrueType fonty?

HTTP & fonty je pro me dalsi zahadou. Nevite o nejakem dokumentu,
ktery by popisoval, jaky font napr. vybere Netscape, pripadne
Konqueror, pokud v HTTP narazi na specifikace <font face="arial CE",
...?

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR