RH6.2cz na slabem notebooku

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Čtvrtek Listopad 23 13:49:22 CET 2000

> Ktere sluzby se maji startovat, ktere jsou zbytecne (aby to nebutovalo
> tyden) - napriklad sendmail je nahouby, ze. Ale co jeste? Jak se to vy
> spravne nastavi? Vymazanim linku z /etc/rc.d/rc3/d ?
Ja bych zacal naopak - ktere sluzby potrebujete, ty postupne spoustejte.
Ja mam na cteni do autobusu 386 notebook na 4Mb RAM a je to sqele.
Po startu nespoustim vlastne vubec nic, vsechno spustim dodatecne rucne.
Je dobre projit a prohlednout co ktery script dela - hlavne taky ty prvni
startovaci, zapsano v /etc/inittab jako sysinit  - aby jste se nedivil,
co se to po startu deje. Mam hlavne links - fakt cool browser, pine na
postu, mc (ale to moc nepouzivam), pokud pisu, taki mam vi, no a kdyz
potrebuji tvorit, spoustim aoache+mysql (pripominam 386/20Mhz).
Mam 10Mb swap a pokud dam v linksu hledat v dokumentu treba 800Kb, tak mi
klekne velbloud na nedostatku pameti :-(), no ale za ty prachy...

> Pokud si prelozim vlastni jadro, ma cenu pouzivat moduly pro 1-2 moduly?
> (parport, msdosfs) - ve smyslu, ze kerneld take zabere prostredky.  Jsou
> nekde jeste nejake hinty pro usporu pameti?
No, ja mam 2.0.3 bez modulu, vetsinu binarek na libc.so.5 (bohuzel apache
+ php + mysql na libc6), ale vetsinou v pohode, krome gnokii, ta mi pod
libc.6 misto odeslani zpravy hodi segfault, ale vzhledem k tomu, jaky je
to bastard...

> Co potrebuji - slip a plip pro ftp a telnet, ev. ssh klient pro spojeni
> s normalnim pocitacem.

Na strane notebooku pouzivam plip a ssh/sshd (spoustim az potrebuji, jen
prvni connect trva - asi pocita klice, hodilo by se trochu vice megaherzu
:), taky mi moc nepomuze ssh -C, protoze kompresi ztratim vice, nez ziskam
na prenosu. Kdyz uz jsme u tohoto - nemate nekdo doma zbytecny koprocesor
do 386? (musi byt do patice ala ramecek - vyvody na boku, ne dolu jako
procesor).

Thanks, Bye
Vanous