sendmail

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Listopad 23 15:25:48 CET 2000

On Thu, Nov 23, 2000 at 12:31:30PM +0100, Stefan Valastan wrote:
> Ako zistim ci je neautorizovane upraveny, alebo podstrceny sendmail,
> ako kontrolovat jeho autenticitu

To zalezi, jakou praci si s tim dal ten, co vam podstrcil ten vadny.
Nejjednoduseji napr.

$ rpm -V sendmail

(eventualne hledat podezrele veci pres 'ldd', 'strace' apod.)

A nejlepe asi tak, ze nabootujete system ze spolehlive autenticke
diskety a treba z jine diskety si otestujete integritu tripwirem, jehoz
databazi mate jeste z dob, kdy ten sendmail byl 100% autenticky.

> Ako mam a kde nastavit,aby sa mi automaticky zasielal e-mail pri
> vyskyte mimoriadnej situacie,napr.pri prehriati hardwaru (praca s
> error logmi)a potom este aj z mailu na mobil

No, pouzijte lm_sensors a dejte si na kazdych X minut nejaky jednoduchy
test do /etc/crontab, jehoz vystup v pripade problemu posilejte na
e-mail.

> co znamena sprava na konzole "swap memory exhausted" a ako to
> kontrolovat a predchadzat tomu.

Zvetsit swap, koupit vice RAM, vyhazet zbytecne sluzby, nahradit
sendmail treba postixem, zoptimalizovat databazi ... atp.

bye

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//