obnoveni zalohy ext2 do reiserfs

Čtvrtek Listopad 23 13:02:51 CET 2000

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> OK chystam se to teda vyzkouset, jenom bych potreboval doplnit muj seznam
> veci, ktere mam testovat. Ja potrebuju, aby se mi korektne obnovily:
>
> - - rozsirene atributy (immutable apod.)

immutable atribut reiserfs nezna:

$ chattr +i f1
$ chattr: Inappropriate ioctl for device while reading flags on f1

takze restore ho obnovit nemuze.

> - - 'derave' soubory (i kdyz nevim, jestli tam nejake mam ;)

Derave soubory reiserfs umi, ale jejich obnovu pres restore jsem
nezkousel.

Pro zajimavost: Spustil jsem nasledujici skript (vytvoreni 100 000
souboru v adresari) na reiserfs a ext2fs:

> cat s1
#!/bin/bash
let i=1; while ((i<100000)); do
  touch f_$i
  let i=i+1
done

$ time ./s1       # reiserfs
real    5m19.673s
user    2m43.170s
sys     2m35.720s

$ time ./s1       # ext2fs
real    51m46.735s
user    3m6.260s
sys     48m37.250s

Rozdil je znacny. Pri poctu kolem 4000 souboru jsem zadne vyznamne
rozdily nepozoroval. Pro jistou tridu uloh je reiserfs vyhodnejsi nez
ext2. Nicmene predpokladam, ze existuji ulohy, kde bude vysledek
opacny.

> Predbezny pruzkum neprinesl zadne informace krome toho,
> ze jsem v dump-devel@ nasel zminku o tom, ze dump/restore pro reiserfs
> neni a zatim se na nem nedela, coz podle me neni pravda, protoze jsem
> zahlidnul dumpreiserfs/unpack... v reiserfs/utils/ (i kdyz tohle jsem
> vlastne nehledal, ale nic jineho o reiserfs tam neni).

To jsou zvlastni utility. V SuSE 7.0 je mam, ale dokumentace k nim
chybi. Mozna funguji, ale na obnoveni jsem je nezkousel. Jako klasicky
dump/restore rozhodne nefunguji:

$ dumpreiserfs
<-----------DUMPREISERFS, 2000----------->
ReiserFS version 3.5.23

Usage: dumpreiserfs [-b block-to-print][-idc] device
-i Causes to print all items of a leaf
-d                 content of directory items
-c                 content of direct items
-m                 bitmap blocks

$ unpackreiserfs
Usage: gunzip -c | unpack [-s][-n] /dev/dest

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR