smbfs, smbmount a NLS (~cestina)

Milan Hejpetr mhejpetr na iss.cz
Pátek Listopad 24 10:43:46 CET 2000

 Mam takovy problem (ktery se tady jiz castecne resil...)

 Pomoci smbmount primountuji sdileny adresar na serveru NT 3.51 ci NT
4.0, jelikoz ale
uzivatele onoho serveru pouzivaji diakritiku i v nazvech souboru a
adresaru, vidim ceske
znaky v adresarich NT serveru z Linuxoveho stroje ponekud zkomolene :-).
No nelenil jsem
a zacal se o to zajimat. Na Linuxu mam jadro 2.2.16 - ve zdrojacich
smbfs jsem nic, co by
se tykalo NLS nevidel, ani smbmount (2.0.7) nema parametry, tykajici se
kodovych stranek..
Na Internetu jsem nasel 2 patche : samba-2_0_7-2_2_16pre2-nls.patch a
smbfs-nls-2_2_16-pre2.patch.
Patche jsem aplikoval, v konfiguraci jadra se objevila nova polozka :
SMB NLS(EXPERIMENTAL)
(CONFIG_SMB_NLS v .config), nastavil a prelozil jsem tedy jadro,
prelozil smbmount, reboot,
namountoval jsem sdileny adresar :
smbmount //NTSERVER/DATA /mnt/windoze/1 -o username=xxx
localpage=iso8859-2 rmtpage=cp852

Mountovani probehne O.K., nicmene diakritika v nazvech souboru a
adresaru je stale spatne...
Mozna jsem neco prehledl ...

Existuje vubec nejaka oficialni podpora pro tuto vec v kernelu (smbfs) a
v sambe (smbmount)?
Kdesi jsem cetl, ze snad v kernelu 2.2.16 by to melo byt reseno - rekl
bych, ze neni ... Pokud
se dobre divam, nic neni ani v 2.2.17 ... - prosim, vyvedte me z omylu
:-)