Dva uzivatele se stejnym UID

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Pátek Listopad 24 16:39:49 CET 2000

   From: Zdeněk Böhm <zdenek.bohm na gammarus.cz>
   Date: Fri, 24 Nov 2000 10:53:09 +0100

Zdravím,

   > Prosel jsem manualovou stranku od useradd a tam se u parametru -u pise, ze
   > nesmi byt dve UID stejne, nepise se ale uz nic o tom, co se stane, kdyz ho
   > zadam.

v mém manu (shadow-19990827) se o stejných UID nic nepíše.

   > Je to v poradku?

Myslím si, že by useradd rozhodně neměl omezovat superuživatele v tom
vytvořit více uživatelů stejného jména. Možná by mohl vypsat varování, ale
nic víc.

   >  V manualove strance se dale pise, ze UID 0-99 je vyhrazeno
   > pseudouzivatelum nekterych sluzeb. Je to jako u portu, tzn. patri
   > konkretni UID ke konkretnimu programu? Pokud ano, kde se da sehnat
   > seznam, co patri k cemu?

Ne. Žádný program nemá co chtít mít reservováno konkrétní UID.
--
Pavel Janík ml.
Pavel na Janik.cz