ANONCE: zip & unzip a česká jména souborů

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Pátek Listopad 24 17:27:36 CET 2000

Protože jsem při výměně ZIPovaných archivů s uživateli používajícími DOS
či Windows narazil na problémy s kódováním českých jmen souborů,
připravil jsem (s přispěním Jaromíra Boška) patch pro zip & unzip:

+ unzip je upraven tak, že automaticky převádí z CP852 do ISO8859-2,
pokud byl archiv vytvořen pro DOS, nebo z CP1250 do ISO8859-2, pokud byl
vytvořen pro Windows.

+ zip je upraven tak, že při použití přepínače -k je převáděno kódování
z ISO8859-2 na CP852. Přepínač -k však zajišťuje kompatibilitu s DOSem
natolik, že jména souborů zkracuje na 8+3. Proto jsem ještě doplnil nový
přepínač -K, jež má význam stejný jako -k, jen s tím rozdílem, že jména
souborů zůstanou dlouhá.

Ke stažení jsou balíčky pro RedHat 6.x v binární a zdrojové podobě na
adrese http://www.axis.cz/linux/

Slávek.