Vyznam prikazu "create mode (mask)" v Sambe

Ondřej Prokop webbot na telecom.cz
Pondělí Listopad 27 20:35:22 CET 2000

Pochopil jsem dobre ze prikaz " create mode = 0770 " v smb.conf nastavi >>maximalne mozne<<
pristupove prava pro soubor - tzn. ze vytvoreny soubor klidne muze mit prava  "0760"

Viz: manual Samba

O co mi jde?

Mam nastaveno sdileni adresare, ktery vlastni uzivatel root, skupina users, prava ma 0770,

smb.conf

security = user

[install]
/path = /install
read only = no
username = @users
create mask = 0770
directory mask = 0770

Kdyz zkopiruji nejaky soubor z Win98 do adresare Install tak se ulozi pod
pristupovymi pravy 0760. Kdyz vytvorim adresar tak vznikne 0770.

Je to normalni?

Dekuji za odpoved

Ondrej Prokop
webbot na telecom.cz