davkovy soubor

vpospichal na centrum.cz vpospichal na centrum.cz
Středa Listopad 29 00:57:47 CET 2000

> Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> ->> strucne, jasne, lehce zdesene: kdyz spustim shell script v bashi a behem
> ->> jeho behu ho prepisu, ovlivni to jeho cinnost?
>
> -> Odpoved zni: jak kdy. Musite totiz znat odpoved na par otazek:
>
> -> 1. Co znamena, ze ho prepisete? Budete modifikovat ten puvodni soubor,
> ->    nebo stary smazete a na jeho miste vytvorite novy?
> -> 2. Precte bash cely skript najednou, nebo ho bude cist po castech?
>
> pokial viem cita ho postupne takze ak original prepisete moze vam zblbnut...

Riziko zblbnuti bych nevidel:
- bezny editor pred ulozenim noveho puvodni soubor bud smaze nebo
prejmenuje. Inode vsak zustava zachovan pro otevrene soubory i kdyz je
soubor smazan - vlastnost unixu. Proces si tudiz zachova puvodni soubor.
Pokud ho vsak otevre rekurzivne, pouzije novy soubor (nebo zadny, pokud
je smazan).
- specializovany editor, ktery soubor primo otevre RW podle mne nema
sanci, protoze pokud jiz je soubor jiz otevren pro cteni (spusteny proces),
otevreni pro zapis je povoleno pouze synovi (po forku). Ostatni mohou
otevrit soubor rovnez jen pro cteni - a tim jej nemohou zmenit

s pozdravem

Ing. Vlastimil Pospichal
mailto:vpospichal na centrum.cz
http://www.hoteldrnholec.cz