Hlaska: Time of day goes back

Čtvrtek Listopad 30 01:58:40 CET 2000

On 28 Nov 2000 uhlar na fantomas.sk wrote:

> no, ja trebars mam take dobre hodinky, ze ak sa dva dni za sebou pripojim na
> inet (v ip-up.d mam rdate) cas skoci naspat o 40 sekund. Autori pingu by mohli
> ratat s tym ze sa cas obcas moze trosku skorigovat (nebudem pri pingovani
> vypinat xntp pre priklad)

1. Jestli se hodiny rozdejdou za 2 dni o 40 sekund, pak jdou pekne blbe
(moje skoro 15 let stare digitalky od Vietnamcu jdou podstatne presneji).

2. Programy synchronizujici cas by se k jeho radikalnimu vraceni nazpet
mely uchylovat pouze v naproste nouzi, jinak by mely pouzivat syscall
adjtimex(), kterym zpusobi, ze se systemove hodiny na cas lehce urychli
nebo zpomali a tim se chyba odstrani.

> Program ma sice moznost ziskat cas v sekundach od spustenia programu (ak sa
> dobre pamatam, meno funkcie teraz neviem) nanestastie len v sekundach co pri
> pingu nie je bohvieco. Tento cas by sa menit nemal (okrem normalneho
> prirastku ze ano) a to by umoznilo zabezpecit sa proti zmene casu demonmi

To mate na mysli clock()? To vraci cas, po ktery byl proces na CPU, a ne
cas od spusteni procesu.