zalohovanie dat na pasku

Čtvrtek Listopad 30 11:04:43 CET 2000

On Thu, 30 Nov 2000, Marek Repisky wrote:

>   list)
>  restore tvf /dev/nst0 | more

Kdyz uz, tak by tady melo byt ... | ${PAGER:-more} :)

>   asf)
>  mt -f /dev/nst0 asf "$2"

Timhle se moc krypticnost mt neodstrani. :)
Ale aspon se zajisti, ze se nezapomene zadat -f s non-rewind zarizenim,
coz je zakladni predpoklad k tomu, aby tyhle previjeci prikazy fungovaly
ocekavanym zpusobem.

> 2. Pri restarte servera (vypadok el.) mechanika pasku pretoci na zaciatok.
> Mozno je DATka taka inteligentna, ze prejde na koniec dat sama, ale ja davam
> pred zalohavanim pre istotu prikaz "dat eod".

Nemyslim, ze je tak umele inteligentni, cili explicitni previnuti na konec
neni vubec spatny napad.

> Zalohujem cely mesiac na jednu pasku takto:

Tohle ve skutecnosti neni moc dobry napad (i kdyz se usetri manipulace s
paskami), protoze to znamena, ze kdyz ten zalohovany stroj nekdo ukradne
nebo zapali (nebo se nekdo hackne, a aby to byla nejaka zabava, tak da
"mt erase" :> ), tak s nim jde do haje i ten az skoro mesic odzalohovanych
dat, co jsou zrovna na te pasce, co je tam zastrcena.