Paralelizmus v shell scriptu

Pátek Říjen 6 19:44:53 CEST 2000

Dobry den,

Nesetkal se nekdo s jednoduchym resenim, jak ze shell skriptu spustit
"n" krat dany program (s ruznymi parametry) tak, aby v danou chvili
vzdy bezelo (pokud mozno) "m" instanci tohoto programu? Je to obdoba
"make -j m".

Napr. na dual CPU PC bude script spustet procesy "proc 1", "proc 2",
"proc 3", "proc 4" tak, ze napred zaroven spusti "proc 1" a "proc 2" a
az nektery z nich skonci, tak spusti "proc 3", ... V danou chvili vzdy
pobezi dva procesy (samozrejme na konci pobezi uz jen jeden).

Vyresil jsem to pomoci fifo, ale myslim, ze tyhle jednoduche ulohy
musi byt nekde na Internetu diskutovany. Pokud existuje nejake obecne
doporucene reseni, tak ho pouziji. NQS, DQS ... se mi nehodi, protoze
ten script ceka, az potomci skonci, a pak dilci vysledky
spoji. Provozovat to budu pod Linuxem.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR