FTP: Can't build data connection: Connection refused.

Milan Plsek linux na brno.cz
Úterý Říjen 10 15:15:01 CEST 2000

Dobry den,
rad bych pozadal o radu na jeden zapeklity problem. Jeden uzivatel naseho
FTP serveru ma nasledujici problem. Bez problemu se pripoji, ale kdyz
spusti v FTP relaci prikaz dir ( nebo v grafickych klientech, kde se dir
posila automaticky ) zobrazi se mu hlaska

"Can't build data connection: Connection refused."

Totez se deje i pri RETR a dalsich podobnych prikazech.  Pritom ten clovek
rika, ze priblizne z 10 pokusu je jedno pripojeni uspesne -> tj. neobdrzi
tuto chybovou hlasku hned po zaslani "LIST" ( a obdrzi ji pri pokusu o
prenos souboru ).
Situace vypada nasledovne:

  +----------------+    +--------+           +-----------+   +---------+
  | nas FTP server |----| CISCO  |-----------| CISCO     |---| klient  |
  +----------------+    +--------+           +-----------+   +---------+

	nase sit --------------->|           |<---- sit naseho klienta

takze nas FTP server pravdepodobne spatny neni, nebot nikdo jiny dane
problemy nezaregistroval. Co se tyce CISCA tam se mi moc nezda, ze by se
mohly nejak "kazit" pakety  ( ftp i ftp-data na firewallu jsou samozrejme
povolene ). Na CISCu naseho zakaznika jednak zadne access-listy nejsou a
ani zde nepocitam s nejakym poskozovanim paketu ( myslim, ze ani neni
mozny, aby router zasahoval do tela paketu ne ? )
Takze zbyva FTP klient: zkouseli jsme WS-FTP a toho windowsackeho
radkoveho klienta - oboje se stejnym vysledkem. Zakaznik rika, ze to
zkouseli na nekolika pocitacich ( NT a W9* )a vsude se stejnym vysledkem.
Nejdriv jsem si myslel, ze je to tim, ze se posila ten prikaz "list" ( to
proto, ze kdyz jsem se na ten FTP server pripojil telnetem a zadaval mu
primo prikazy FTP - tak jsem na prikaz LIST obdrzel stejne hlaseni, ale to
je nesmysl nebot v debug rezimu ftp jsem se presvedcil, ze prikaz list
posila kazdy napr. pri zadani dir kazdy klient. )
Takze to nevypada ani na chybu v klientovi.

Budu vdecny za jakoukoliv radu. Dik.