linux a pamet

Jan Stanicek jan.stanicek na ufacex.md
Úterý Říjen 10 16:51:00 CEST 2000

> Tech 64 TB virtualni pameti jste vzal kde? Linearni i fyzicky adresovy
> prostor je (bez PAE) 4 GB. Segmentace nehraje zadnou roli, protoze
> segmenty se musi vsechny nacpat do linearniho adresoveho prostoru. Pokud
> chcete vic, musite prehazovat strankove adresare a pak si teoreticky
> muzete vyrobit virtualni pamet jak velkou budete chtit (ovsem je to tak
> netransparentni, ze to lze jen obtizne nazvat virtualni pameti).

Zdravim.

Pokud si dobre pamatuji z dob, kdy jsem se trochu zabyval assemblerem procesoru
X86, v jakemsi modu, to funguje tak, ze kazdy proces si pred spustenim vyzada
pamet. Procesor mu ji prideli, a proces spusti. Ve chvili, kdy se procesoru
nedostava fyzicke (primoadresovatelne RAM) vyvola preruseni, na kterem by mela
sedet rutina, ktera provede strankovani. Ocekavam, ze zabezpeceni tohoto
mechanismu by mel mit na starosti operacni system (?swap?).

Omlouvam se, jestli jsem vedle, ale kdyz jsem se zabyval timhle, tak to bylo v
ramci studia DOSu :-))) ... a linux v te dobe snad jeste ani neexistovatl :-))

Preji prijemny podvecer.

Honza