DNS, problem s pristupem z W98

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Úterý Říjen 10 17:35:49 CEST 2000

Vlasakp na metro.dp-praha.cz wrote:

> Nainstaloval jsem RedHat 6.2 (Computer Press) jako server. Chci ho
> pouzit jako intranet, souborovy a DNS. Ze strany server se zda ze
> vsechno chodi OK, ale pri prihlasovani z W98 dostanu vzdy "zadny
> domenovy server vase heslo neoveril ..". Z W98 se na server dostanu
> pres telnet, funguje HTTP (pouze na IP), ping (pouze na IP). Sit
> na W98 mam nastevenou IP-rucne, Wins-ne, DHCP-ne, DNS-ano, rizeni
> pristupu-spolecne (na individualni pry musi byt NT server).

Aby vám fungovalo DNS (Domain Name System), tedy abyste nemusel
používat IP adresy, tak do sekce options v named.conf přidejte:
   forwarders { 195.250.128.34; 195.250.128.38; };

kde uvedené adresy jsou adresy DNS resolverů vašeho providera.
Pokud nechcete používat bind, můžete tyto adresy doplnit
přímo do konfigurace sítě ve Windows.

Pokud chcete linux používat jako souborový server, pravděpodobně
budete muset nainstalovat ještě něco jako Sambu, nebo Mars.
Například Samba může fungovat jako server pro doménu ala NT.

--
/*
  Miroslav Petricek           mpe na stavos.cz