HD mirror

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pátek Říjen 13 22:17:55 CEST 2000

On Wed, 4 Oct 2000, Michal Nosek wrote:

> na Novell Netware 3.12?
> Existuje - jmenuje se RAID1 a je to popsano v raidHowTo. Ja to skousel a nic
> moc (oproti Netware), zrcadleni trvalo 10 hodin a po restartu bylo dole,
> prestoze jsem mel asi vsechno dobre, pak jsem to vzdal a resil zalohami pres
> cron.
Tak to pozor zalohovat musite i s mirroringem. Bezpodminecne.

Mirror je dobry na to, aby server bezel dal pri padu jednoho disku. Ale
pokud dojde k zavade typu blbe jsem neco smazal, nebo jsem pustil
aplikaci, ktere udelala neco co nemela, tak mi zadny mirring nepomuze.

Jestli masina nenajela po beznem restartu, tak to zcela jiste nebylo
nastavene spravne. Jestli je 10 hodin na vygenerovani zrcadla tezko
posoudit, protoze nerikate jak velke to byly disky, jestli to byly SCSI
disky nebo IDE a v pripade IDE jestli byly na stejne ksande (moc
spatny napad) nebo na jine. Kolik ten stroj mel pameti a tak podobne.

RAID je v jadrech uz dost dlouho a podle me je velice solidne odladen.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nikdy neni dobry napad navrhovat produkt pro chytre chudaky, ani  pro
chytre bohace. Chytri chudaci prijdou na to jak vas produkt ukrast.
Chytri bohaci si koupi cely vas podnik a kopnou vas do zadku.