system klientske instalace linuxu

Pavel Janík ml. Pavel.Janik na suse.cz
Sobota Říjen 14 01:02:33 CEST 2000

   From: Tomas Jirka <tjir5186 na kolej.mff.cuni.cz>
   Date: Sun, 8 Oct 2000 21:29:26 +0200 (CEST)

Zdravím,

   > generovani a distribuce klientske instalace co nejvice automaticka
   > (idealni by bylo, aby stacilo jednou obejit vsechny pocitace, na ktere
   > chci nainstalovat klienty)

to by snad ani nemusel být problém... Existují na to vhodné nástroje, stačí
si vybrat distribuci. V SuSE je ALICE, v Red Hatu KickStart.

   > autentifikace (nebo autentizace; ted nevim co je spravneji ceske)
   > -zatim pouzivam vysdileni passwd, shadow a group pres NFS (read-only, a
   > hesla si musi uzivatele menit na serveru)

   > -moznosti o kterych uvazuju: NIS, kerberos

Včera byla na Freshmeatu announce jakéhosi upraveného NFS s podporou
Kerbera, podívejte se na to a dejte nám vědět.

   > -moznosti o kterych uvazuju: codafs (kamarad mi tvrdil, ze nesnese
   > vetsi zatez, sam jsem to jeste nezkousel), afs (zaslechl jsem, ze to
   > koupila IBM a mozna to uvolni pro volne pouziti)

Coda byla svého času (asi před rokem) v dost hrozném stavu... Ale možná se
to již změnilo. AFS pokud mne paměť neklame vyvíjí Transarc (nebo tak
nějak) a to je dceřiná společnost IBM.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na suse.cz