opet cestina a xfree :(

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Říjen 17 18:53:47 CEST 2000

Vojtech Moravek <vojtech.moravek na cz.worldonline.com> wrote:
> ovsem v Xfree 4.0.1 mi to s timto nastavenim klavesnice prehazuje sady (us-cz)
> bez problemu,ale spatne se mi na monitoru zobrazui ceske znaky.

Pak to bude asi problem fontu a ne klavesnice. Vsechno Vami uvedene
nastaveni krome

> v /etc/profile .mam
> export LC_CTYPE=cz_CZ.ISO-8859-2
>
> v /etc/X11/XF86Config-4
>
> Option "XkbKeycodes" "xfree86"
> Option "XkbSymbosls"  "czsk(us_cz_qwerty)"
> Option "XkbModel" "pc102"
> Option "XkbLayout"  "us"

nema s fonty v X nic spolecneho. Vypiste si znaky pomoci
xlsfonts -fn '-*-iso8859-2', zkuste si vybrat z fontu pomoci programu
xfontsel & (po kliknuti na Select, prepnuti do opravdoveho xtermu,
stisknuti Ctrl-prave mysitko a vyberu polozky Selection zacne prislusny
xtem pouzivat vybrany font). Nektere iso-8859-2 fonty, ktere by mely
mit pevnou sirku znaku ji nemaji (zkuste 100dpi fonty) a ruzne *termy
tak budou fungovat spatne nebo vubec. Po vybrani spravnych fontu
musite prislusnym programum fonty nejak vnutit - napiste, co pouzivate
za programy, at je mozne radit konkretne.

                                                            S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229