syslog & SQL

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Říjen 19 10:38:20 CEST 2000

On Thu, 19 Oct 2000, Petr Novotny wrote:

> [...]

 Ono to v tom standardu pokracuje:

 ...are made persistent and accessible to all con-current and subsequent
SQL-transactions.

 IMHO, SQL definuje jak organizovat data, jak zachazet s daty, ale uz nic
nerika o tom jak implementovat, jak ukladat data, jake metody pouzivat k
dosahnuti techto veci. Zalezi na samotne implementaci daneho serveru
a treba i na jeho nastaveni (PostgreSQL - moznost behu s fsync() za kazdou
transakci, nebo daleko rychlejsi "non-sync" s tim, ze se ocekava, ze vite
neco o existenci UPS .. staci jeden parametr:-).

 Na druhou stranu neznamena, ze ty data neexistuji (pokud jeste nejsou primo
v db souborech), mohou byt v nejakem logu (WAL) a pripadny recovering (fuj,
jak to ric cesky ... asi zotaveni) je jen veci vlastni umu a daneho
serveru. COMMIT nemusi se rovnat zapsani dat, ale jen jejich potvrzeni, ono
mit vsechno co se udeje v jedne transakci v RAM muze byt technicky nemozne.

> Ja se nechci hadat/slovickarit, ale mel jsem dojem, ze to
> "persistent" byva vykladano jen "persistent za normalniho behu

..ja to chapu jako "trvale viditelne a pristupne" pro ostatni klienty
a transakce. Bude-li to v bufferu, logu nebo na disku zalezi na mnoha
vecech.

> veci"; kdyz mi tesne po commitu vypadne proud, vsichni mi akorat
> reknou "mas pouzivat UPSku, blbce"...

 Zalezi na danem serveru ... ale obecne bych se na existenci commitovanych
dat na disku po padu systemu celkem spolehnul pokud by mi to dokumentace
daneho serveru nejak vysvetla/slibila :-)

BTW, ta predchozi debata na toto tema skoncila na tom, ze sync() = OS
     to poslal disku... a co ten disk nebo raid a jeho cache, opravdu jsou
     ta data zapsana?

     ... necemu verit musite, nebo skocite v nejakem ustavu kde budou sice
     pekne sestricky, ale mrize na oknech...

						Karel