ldap versus sql

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Říjen 19 20:31:39 CEST 2000

On Thu, 19 Oct 2000, Jan Satko wrote:

> Zdrviacko este raz.
> Nejako mi to navecer nepali a preto by som sa chcel spytat, ci by niekto
> nemohol naznacit rozdiel v pouziti LDAP a SQL ?
> Napr. pri tvorbe telefonneho zoznamu s vyuzitim SQL,LDAP.
> Lebo napr. vo vyhladavani je to asi rovnake.
> Pripadne ma nasmerovat na nejake stranky, kde sa nachadza lahsia
> anglictina(uvitam cestinu,slovencinu) :-)

Ani v pozdnim veceru bych si nedovolil rict, ze je SQL stejne jako LDAP,
byt by se jednalo o uplne blby telefonni seznam. Na ten se hodi LDAP
protoze LDAP umi kazdy druhy mailer a muzete v nem hledat primo z
programu.

Zasadni rozdil je v tom, ze v SQL mate tabulku a v ni nejake udaje. V LDAP
mate strom udaju, ktere nemusi mit predem danou strukturu. Ten strom je
distribuovan po nekolika (treba i tisicich) serveru. Objekty maji
atributy, kazdy objekt muze mit atributy ruzne a zpravidla libolvolne
velke. Je definovana zavislost typu objekt clovek patri do oddeleni,
oddelenei patri do firmy, firma patri do statu, stat patri na planetu,
planeta patri do galaxie... co je potom? vsehomir?

LDAP jsou proste klasicke "adresarove sluzby (fuj to je preklad)" tak jak
existuji v novelu pod nazvem NDS, v windows pod active directory a tak
dale.

Backendem pro LDAP muze byt SQL server, ale obecne to neplati.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pesimista vidi v ementalskem syru jen ty diry.