soubory > 2 GiB (Was: zahada ZIPu pod LINUXEem)

Pátek Říjen 20 13:12:20 CEST 2000

"Radek Andrs" <radek na interdata.cz> writes:

> Pouzivam zip, protoze tar a nasledny bzip2 nejdou pouzit (i kdyz bych byl
> radeji), ponevadz tech dat je tolik, ze kdyz se spakujou tarem, tak ma
> vysledny .tar archiv vic nez 2 GB a s tim Linux neumi uz pracovat (kernel
> 2.0.38)

Nedavno jsem zalohoval obsah 2 partitions na jiny disk. Prvni
partition ulozil dump do 8 GB souboru, druhou tar do 12 GB souboru.
Pri rozbalovani (napr. tar xvf hda4.tar) vse probehlo OK.

Vyvodil jsem z toho, ze muj Linux (SuSE 7.0, jadro 2.2.16, ext2 FS)
umi pracovat se soubory vetsimi nez 2 GiB.

Nevite, umi-li to vsechny soucasne distribuce Linuxu, nebo jestli je
to jen vlastnost SuSE Linuxu? (SuSE pouziva specialne patchovane
jadro.)

Rychle se to da otestovat pomoci dd (vytvari se deravy soubor, takze
na disku se zabere jen par bloku).

$ dd if=/dev/zero of=test bs=1 seek=3000000000 count=1
1+0 records in
1+0 records out
$ ls -l test
-rw-r--r--   1 malusek  malusek  3000000001 Oct 20 11:04 test
$ du -b test
24576   test

Na starem Mandrake (asi 6.1) to dopadne takto:
$ dd if=/dev/zero of=test bs=1 seek=3000000000 count=1
dd: test: Invalid argument
dd: test: Invalid argument
1+0 records in
0+0 records out