omezeni provozu posty

Tom Z. Meinlschmidt znouza na salome.datron.cz
Pátek Říjen 20 13:31:59 CEST 2000

spis pouzijte interni paky na zamezeni posilani velkych priloh, pokud tuto
nepomuze, udelal bych prioritizaci paketu na routerech (rozumne jsou az od
26xx a IOS 11.3, lepe 12.x)
a tomu SMTP dal hoodne malou prioritu, protoze pokud uz jednou zacne prenaset,
prenese se to cele, a vzhledem k velikosti paketu je to problem. nebo pak donutit
sendmail pouzivat mensi pakety

traffic shaping umi cisco taky ale je to omezeni naporad, neumi to dynamicky
zvetsovat mozne vytizeni ala CIR (rate-limit).

takze reseni jsou
- interni smernice s postihy
- prioritizace paketu
- rate-limit
- traffic shaping

- prioritizaci muzete delat i na linuxec, je k tomu balik ip-route/ip-utils
a je potreba podpora v jadre (CBQ & spol)

On Fri, Oct 20, 2000 at 11:07:05AM +0200 Honza Petrous [hop na unibase.cz] wrote:
> Mam takovy "problemek". Potreboval bych omezit
> provoz na vnitrnich WAN linkach. Jedna se pouze
> o provoz posty, jelikoz zbytech nema takovy "destruktivni"
> charakter. Vsechny lokality jsou routovany Cisco routery
> a na kazde pobocce je Linux pro lokalni doruceni posty
> a par dalsich funkci. V podstate by mi stacilo, kdyby nejaky
> MTA podporoval "traffic shaping/throttling" interne
> (nejlepe QMail, ktery je tam ted), ale jestlize nic
> takoveho neexistuje, pak asi budu muset jit cestou shaperu
> na Linuxu. Cilem je omezit provoz na portu '25' na napr. 64 kbps.

> [...]

Tomas Meinlschmidt, SBN3, MCP, MCP+I, MCSE, NetApp Filer & NetCache
Datron s.r.o., Vachkova 3008, 470 01 Ceska Lipa, 0425/834 421, f: 834 425
    !K w(---) !O !M V PS+ PE Y+ PGP++ t+@ !5 X? R tv b+ !DI D+ G e>+++