editace souboru davkove v shellu

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Říjen 22 10:03:41 CEST 2000

:>Tuto syntaxi zavedl ksh a bash ji prevzal. Je to prehlednejsi, ale
:>zacatecnici davaji z me neznamych duvodu prednost konstrukci s ``.

: Protoze se casteji pouziva a tudiz je vyssi pravdepodobnost,
: ze si ji drive vsimnou. To je alespon muj pripad.

Ak sa nemylim, tato syntax v povodnom sh skutocne nebola.
Takze ludia s viac ako desatrocnou praxou v Unixe (co je zase
moj pripad) pouzivaju `` z tohoto dovodu :-)

U mna je ale hlavny dovod iny. Stary dobry sh je nieco,
kde sa mozem az na par drobnosti spolahnut na velmi dobru
prenositelnost. Preto ak pisem shell skript, pisem
ho obvykle "po starom" bez neskorsich rozsireni a uz
sa mi to parkrat oplatilo. Linux nie je jediny unix
na svete...

Pokial prenositelnost nie je temou, tak pisem v com
sa prave najviac hodi (bash, perl, ...). Lenze ked
uz som raz zvyknuty na ``, tak to nebudem menit...

Zdravi
--
                               Stano