Omezeni pristupu na vybrane WWW servery

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pondělí Říjen 23 10:20:31 CEST 2000

On Mon, Oct 23, 2000 at 09:57:54AM +0200, Tomas Lada wrote:
> osobne si myslim ze je to dneska pomerne aktualni tema. Rad bych se
> vas optal, jestli existuje nejaky zpusob, jak jednoduse zakazat
> pristup na vybrane servery v urcitem casovem obdobi. Samozrejme mam na
> mysli www servery s "nevhodnym" obsahem.

(predpokladam, ze chcete zakazat uplne _vsechny_ nevhodne servery, ne
jenom sex.namodro.cz ...)

Snad kazde reseni, ktere jsem videl, jsem dovedl pomerne snadno obejit.

Asi nejlepsi je obcasna analyza logu s naslednym potrestanim vinika.

Nedavno rikali v TV novinach, jak deti na skolach browsi po xxx
strankach a ze se jim to nedari resit, pak tam promluvilo par
'odborniku', ze je to neresitelny problem a blablabla ... kdyby si tam
nainstalovali "neco" (tm), co by sluzbe (uciteli) dovolilo kdykoliv si
na svem monitoru zobrazit obsah monitoru kohokoliv v ucebne, asi by si
nikdo z deti netroufnul po XXX strankach lezt. (mozna by dokonce stacilo
umistit jen na vhodne misto uciteluv pocitac, aby mel vyhled na vsechny
monitory).

BTW moje pritelkyne pracovala pres leto v jedne nemecke bance a taktez
tam meli tak nejak genialne nastavenou proxy, ze ji to nepustilo ani na
svet.namodro.cz ... stacilo si nastavit na nejakem shell kontu
automaticky stazeni, zazipovani a preposlani (pavuk & zip) konkretniho
webu a bylo to doma.

bye

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//