Problemy v siti. Samba?

Petr Savinec linux na aster.cz
Pondělí Říjen 23 20:48:41 CEST 2000

> Dd,
>
> mam mensi problemy se Sambou.
> Se Sambou?? ....No prave.
>
> Mam mensi sitku na 100Mb  switch a hub planet.
> Server je hezky RH 6.2 na 128MB RAM, s 800 PIII a dvacitkou Westernem pres
HP370, sitovka je 3Com 100MB pci.

OK.

> Obcas se stava, dodnes jsem to nevidel, ze jakoby cela sit se zpomali,
zatuhne.

> Stanice jsou W95,W98 a 3 DOS, celkem je jich zatim 8.
>
> Nejnovejsi stanice je fakt rychla. Jine jsou pomalejsi. Na server se
kopiruje rychle, ze serveru je to horsi.

Myslím si, že to je HW problém se sítí, případně se něco může zlepšit
vyladěním konfigu samby. Mám zkušenosti, že přenos server <-> klient je
skoro stejně rychlý (bi přenos) na všech stanicích bez ohledu na OS a HW
(tedy pro Pentium .. Pentium III). Omezení bylo dáno max. přenos kapacitou
sítě. Bohužel u spojení typu 100Mb (server) vs. 10 Mb (klient) může možná
dojít k přehlcení nějakého uzlu sítě.
Před měsícem jsme to tady probírali ohledně přenosové rychlosti a Samby ...

A ještě maličkost ... jaká je vůbec verze kernelu, 2.2.16 mohla zlobit u 100
Mb karty 3C900, jako u mě, pomohl upgrade na 2.2.17.