Nechci X

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Říjen 23 21:34:08 CEST 2000

Arsa wrote:
> Jak se da spustit Linux bez X Window, mam to nastaveny na automaticky
> spusteni po startu.
> Mam tet minsi monitor mensi, po nastartovani Linuxu v X mi zustane cerna
> obrazoka.
> Jiny monitor nemam.

Po sputění linuxu se přepnout na textovou konzolu pomocí Ctrl+Alt+F1,
přihlásit se jako root a změnit v /etc/inittab řádek:
 id:5:initdefault:
na řádek:
 id:3:initdefault:
Od přístě se grafika už nepustí (je-li systém nastaven tak, jak se
v 99% světa předpokládá).

Pokud je možno při startu předávat linuxu parametry na řádku LILO,
tak spustit linux pomocí:
linux 3
(místo linux může být i něco jiného, možnosti ukáže klávesa TAB)
po nastartování patřične editovat výše zmíněný inittab.

Nejlépe si ale v X-Win nastavit patřičný monitor, ať ho vyšší
obnovovací frekvence nerozstřelí.

	Majkl