DNS pro dva IP prostory

Radek Andrs radek na interdata.cz
Úterý Říjen 24 21:35:08 CEST 2000

Hmm, zase jeden zakladni dotaz.

Dostali jsme dalsi IP adresy (treba 11.10.9.0-128) a ted k tomu vyrabim
DNSku. Podle me by to mohlo byt nasledovne:

- pro kazdy prostor udelat reverzni soubor
(treba 0.5.6.7.in-addr.arpa(=stare IPcka) a 0.9.10.11.in-addr.arpa)
- do zonoveho souboru dopsat ty dalsi IP (resp ty masiny, ktere je maji)
(tzn. ze zonovy soubor bude jen jeden)

Jenomze kdyz jsem to takhle provedl, tak mi napr z tech novych IPcek nejde
odesilat mail (hlasi to relay denied)- to se da obejit tak, ze ta nova IPcka
napisu primo do access souboru sendmailu (jenomze mi to nepripada moc
korektni).

Taky mi nefunguje nslookup na ty nova IPcka (podle jmena ano, ale ne podle
IP adresy).
(tj nslookup napr. na 11.10.9.5 nefunguje, zatimco na pc.provider.cz(=jmeno
te masiny) ano).

Jeste muze byt mozna problem v tom, ze u naseho master providera zatim neni
ta reverzni delegace nastavena (on sice tvrdi, ze to neni nutne, ale ze nam
to casem udela).

(Nedostali jsme totiz cele C-cko ale jen cast - 128 IP)

Mohl byste mi nekdo poradit, kde je zakopany pes ?

Diky moc
Radek Andrs

---
Odchozí  zpráva neobsahuje viry.