autodetekce site

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Říjen 25 21:44:33 CEST 2000

Pavel.Janik na suse.cz (Pavel Janík ml.) writes:

>    From: David Rohleder <davro na ics.muni.cz>
>    Date: 25 Oct 2000 17:14:07 +0200
>
> Ahoj,
>
>    > Obavam se, ze tento ukol je netrivialni a patrne temer nemozny. Muzete
>
> nějaký šílenec dneska na Freshmeatu něco takového announcoval. Ale
> samozřejmě to nedoporučuji používat. :-))

Tak jsem se na to dival a myslim, ze je to bez problemu. V podstate
musis znat svou IP adresu (kterou ti nekdo dal, aby nekolidovala s
ostatnimi) v kazde siti, do ktere se chces pripojit.

Pak mas ke kazde takove IP adrese parametry GW, IP nejakeho zapnuteho
pocitace, netmasku, atd. Stroj pak posila arp requesty na kazdy takovy
zapnuty stroj z kazde site (s IP z prislusne site). Pokud nekdo
odpovi, je vyhrano a muzes si nastavit IP adresu.

Takto je to celkem pekne vyresene. Myslim, ze je to pouzitelne.

Jediny problem muze nastat, pokud mas proxy-arp pro nekterou z cizich
siti, ktera obsahuje nekterou z tvych potencialnich IP adres. Pak
samozrejme router odpovi svou MAC adresou a jsi v pr* .

Brno, Czech Republic