konfigurace bind8

David Flekna david.flekna na worldmail.cz
Středa Říjen 25 21:50:39 CEST 2000

Mam nasledujici problem:

Mam server s vytacenym pripojenim k internetu. Vsechno funguje, jenom mi vadi,
ze pokazde, kdyz nekdo zapne postovniho klienta a da stahnout postu, tak dojde k
vytoceni. Kdyz jsem zjistoval puvod, ukazalo se ze inkriminovany pozadavek
vysila nameserver. Dalsim patranim jsem zjistil, ze to udela v podastate
vzdycky, kdyz ma delat zpetny preklad IP adresy. Myslel jsem, ze by mohl byt
problem v nastaveni forwardovani, tak jsem ho zkusil vypnout. Pak doslo k tomu,
ze prestalo vytaceni, ale v logu se po kazdem pozadavku na zpetny preklad IP
adresy obevi hlaska

Oct 21 20:02:23 gate named[16753]: sysquery: findns error (NXDOMAIN) on
wsse.local?

(wsse.local je lokalni domena na tom serveru). Netusi nekdo co znamena ta
chybova hlaska, pripadne v jak bych mohl zamezit vytaceni pri zpetnem prekladu
adresy? Ted to jede s vypnutym forwardovanim, funguje to, ale hazi to ty chyby
a nevim, kdy to zacne necemu vadit.

Nechtel jsem do konference posilat konfiguraky od ns, ale pokud by to bylo
potreba, neni problem je poskytnout.

S pozdravem
David Flekna